Bier og bob

Aktiviteter på Karensminde søndag den 19. juli kl. 10-16

Bobtimisterne fra Grindsted og biavlere fra Grindsted og Omegns Biavlerforening besøger traditionen tro Museumsgården Karensminde i juli måned.

Søndag den 19. juli stiller bobspillerne deres bobborde op i laden, og så spilles der på livet løs. Bob er et underholdende spil, og selv børn kan være med til at skyde de runde spillebrikker ned i hullerne i hjørnerne på spillepladen. Bobtimisterne giver kyndig instruktion og sætter også gerne gang i en lille bobturnering.

Biavlerne medbringer honning og den store honningslynge, hvori de slynger honning ud af voksplader, de har taget ud af bistaderne. Det lugter sødt af voks og honning, når slyngen er i gang, og honningen glider tungt og sejt ned i spanden. Alle kan smage den nyslyngede honning, og biavlerne deler gerne ud af deres viden om honning og dens egenskaber.

Museumsgården Karensminde får også besøg af møbelpolstrer Peter Eskelund. Han holder til på gårdspladsen og fortæller om sit håndværk.

I det kreative værksted kan børn rulle et lys af bivoks. Der vises håndarbejde i stuehuset, og der arbejdes i smedjen og træværkstedet. Endelig kører hestevognen, ligesom kaffestuen er åben.

Kl. 11 går Karensmindes Venner en tur rundt til alle dyrene og fortæller om dem,og kl. 14.30 kan alle, der har lyst, være med til at fodre dyrene.

bobspillerne