PRESSEMEDDELSE

SKT. HANS AFTEN PÅ MUSEUMSGÅRDEN KARENSMINDE

Mandag den 23. juni fra kl. 18

Karensmindes Venner fejrer igen i år Skt. Hans på Museumsgården Karensminde.

”Vi overtog traditionen med at arrangere Skt. Hans bål efter Grindsted Handelsstandsforening sidste år, og vi fik en vel besøgt og meget hyggelig Skt. Hans aften på Karensminde. Derfor fortsætter vi traditionen i år”, siger Elna Sørensen, der er formand for Karensmindes Venner.

Alt er gjort klar til en endnu en hyggelig aften på Karensminde. Museumsgården er åben fra kl. 18. Karensmindes Venner har tændt op i grillen, og der er mulighed for at købe pølser, kaffe, øl og vand. Fra kl. 18.45 er der underholdning ved koret Vokalis. Koret synger danske sommersange, og ind imellem synger koret også for til fælles sange, hvor alle kan synge med.

Bålet står klar i engen neden for gården. I år tændes bålet kl. 20.30. Båltalen holdes af filialdirektør Bruno Jochumsen fra Sydbank i Grindsted, og derefter slår Stig Møller an til Midsommervisen.

Der er stemningsfuldt omkring Karensminde, når den lyse sommeraften sænker sig over stedet. På marken står rugen allerede rank og høj og kartoflerne grønne og frodige.  I engen går kvæget i fred og ro, mens svalerne flyver livligt omkring. Måske kan man også høre gøgen kukke.

”Når bålet er brændt ned, slutter vores Skt. Hans aften. Der er gratis adgang til museet og til Skt. Hans festen, og vi håber, at mange vil deltage i en dejlig aften,” slutter Elna Sørensen.