Juleforberedelser på Museumsgården Karensminde

På Museumsgården Karensminde i Morsbøl er Karensmindes Venner i fuld gang med forberedelserne til det store julemarked den 8. og 9. december.

Alle gårdens stuer er allerede smukt pyntet med gran, flag og røde æbler. På gammeldags vis har stuens malerier og familiefotografier fået et par grangrene stukket ind bag billedrammerne.

Flittige hænder har været i gang med at klippe og folde gammeldags julepynt: farvestrålende roser af det fineste silkepapir og sarte snefnug, der er klippet i de mest sindrige mønstre.

Også i køkkenet har der været travlhed. Der er gang i ovnen, og den ene plade fyldt med julens dejlige småkager efter den anden er flyttet fra det gamle komfur og ned i kagedåserne.

Juletræspynt og julelækkerier er til salg på julemarkedet, hvor man også kan købe juletræer og juledekorationer, spegepølser og honning, uldvarer og trævarer og mange andre gode julegaver.

Særligt spændende er det at prøve lykken i Karensmindes Venners store tombola, der bugner af alskens ting og sager.