Historisk Dyrskue og Veteranstævne

på Museumsgården Karensminde

Søndag d. 9. september kl. 9.30 – 17.00

Årets suveræne højdepunkt på Museumsgården Karensminde nærmer sig: Historisk Dyrskue og Veteranstævne. Stævnet byder på en perlerække af flotte dyr, Kaniner, Hunde: Broholmere, Dansk Spids, Dansk Svensk Gårdhund, Gammel Dansk Hønsehund, der er heste: Jysk hest, Oldenborgere, får: Dansk Landrace mm. ,svin af landrace, Kvæg: Jysk, Korthornet, Rødt Dansk Malkekvæg og så er der køretøjerne.

Bilerne er smukt repræsenterede med Alfa Romeo, BMW, Ford, Chevrolet, Buick, Jaguar, Mercedes, MG, Morris, Goggomobiler, Volvo, Porsche, Opel og meget andet. Der er endvidere motorcykler, campingvogne, traktorer mv.

Der er virkelig noget for enhver smag.

Desuden bydes der på almindelig underholdning: Ronnie Olsen og Bent Laursen spiller i det store telt, Grindsted Brass Band spiller 11.45 og 12.30. Der er boder og tombola, salg af pølser, kager og masser af mad. Jørgen Neergaard er konferencier.

Alle skal være så hjertelig velkomne på den dejlige museumsgård.

Entre: 50.- for voksne. Gratis for alle under 18 år.

John Rendboe

Museumschef