Dyrekørekort

Tag dyrekørekort på Museumsgården Karensminde!

-         For alle børn 2.-3. juli 2012

-         Kl. 10.30 – 12.30 + 13.30 – 15.30

Besøg af dyreekspert

Er der noget sødere end en lille sød kanin eller hamster? Mon ikke alle børn har prøvet at plage deres forældre for at få et lille dyr? Samtidig har forældrene tænkt, om børnene nu kan passe dyret.

På Museumsgården Karensminde får børn – og forældre – nu en fantastisk chance for at lære pleje af dyr at kende før man selv køber et. Den anerkendte dyre ekspert, Bjarne Mols, leder mandag d. 2. juli og tirsdag d. 3. juli i alt 4 forløb, hvor børn bliver introduceret til mange forskellige dyr, kaniner, høns, marsvin, geder mm. De får at vide hvad der skal til for at pleje dem. Der skal ses på dyr, fodres dyr, gøres rent efter dyr.

OBS! Man skal kun have 1 forløb på ca. 2 timer for at få sit dyrekørekort. Alle børn der gennemfører, får både et kort og til sidst lidt lækkert til maven.

Hvad er formålet:

At børn lærer, hvad man skal tænke på, inden man køber et dyr, hvor meget plads skal dyret have, hvor meget tid går der med dyret? Der er utallige spørgsmål. Fx om kurv, bur, vitaminer, hvor ofte skal man snakke med sine dyr? Osv.

Alt sammen til stor nytte for børn – og mon ikke forældrene også vil være glade for det.

-          Dette er alt sammen helt gratis!

-          Det er en fordel at tilmelde sig på tlf. 7972 7490 senest 29.juni.

På gensyn på Museumsgården Karensminde, Morsbølvej 102, 7200 Grindsted.

Yderligere oplysninger:

John Rendboe, Museumschef, Billund Museum, Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. , 7972 7491